Cunoaște echipa Agra Asigurări – Andrei Sorin Trofin

În acest articol – interviu îl veți cunoaște mai bine pe colegul nostru Andrei Sorin Trofin, Manager Regional Centru

  1. Care este experiența dumneavoastră profesională, atât în cadrul Agra Asigurări, cât și anterioară?

După finalizarea studiilor universitare, mi-am început activitatea profesională într-o companie din domeniul echipamentelor agrozootehnice și a energiei regenerabile, iar din 2016 am intrat în echipa Agra Asigurări ca manager regional.

  1. Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ați întâlnit de-a lungul timpului ca manager regional?

 Cea mai mare provocare a fost în primul rând schimbarea percepției, atât a fermierilor, cât și a unor autorități, în ceea ce privește asigurările agricole. Provocările au fost reprezentate atât de modul în care sunt vândute produsele, modul în care sunt organizate evaluările și, nu în ultimul rând, câștigarea încrederii fermierilor.

  1. De ce ați ales să activați în domeniul asigurărilor agricole? Care sunt responsabilitățile dumneavoastră cotidiene?

Activitatea în domeniul asigurărilor agricole a venit ca urmare a activității pe care deja o derulam în sfera agriculturii și am reușit să mă implic și să-i sprijin atât pe colegii mei, cât și pe fermieri, pentru a dezvolta acest domeniu în România. Printre activitățile cotidiene se numără coordonarea colaboratorilor noștri, brokerii și agenții acestora, dezvoltarea produselor și serviciilor companiei, coordonarea și școlarizarea echipelor de evaluatori, dar și participarea la anume activități de promovare și formare ale companiei.

  1. Care sunt culturile predominante în regiunea dumneavoastră?

Grâul și rapița sunt culturile care predomină, iar culturile speciale, specifice zonei mele sunt cartoful, sfecla de zahăr și porumbul.

  1. În ultimii ani, care au fost cele mai avizate daune în regiunea pe care o gestionați?

În ultimii ani, cu excepția anului 2022, furtuna și grindina au fost cele mai avizate riscuri și cele care au produs cele mai multe daune în regiune. Au urmat seceta și incendiile, însă comparativ cu celelalte, sunt fenomene mai rar întâlnite în zona de centru.

  1. Cât de importantă este tranziția către un sistem digital în agricultură și cum ajută debirocratizarea agricultorii români?

Tranziția către un sistem digital în agricultură reprezintă un aspect important, care ține de sprijinul fermierilor. Majoritatea sunt familiarizați cu ceea ce înseamnă digitalizarea și colaborarea cu diferite agenții precum APIA, AFIR, deoarece au nevoie de digitalizare atât pentru a primi subvenții, cât și în gestionarea suprafețelor agricole. În ceea ce privește asigurările, sistemul nostru  digital de obținere a unei polițe de asigurare, implementat în anul 2022 a fost primit cu mare deschidere de către fermieri deoarece ușurează foarte mult toate procedurile, înlătură birocrația și oferă transparență, asigurând rapiditate în soluționarea avizărilor și constatărilor de daune.

  1. Considerați că sistemul digital de obținere a unei polițe de asigurare, precum și metodele rapide de avizare a unei daune încurajează fermierii să fie mai deschiși să-și asigure culturile?

Fermierii sunt mai deschiși să utilizeze acest sistem digital deoarece le oferă mai mult timp pentru activitățile agricole pe teren, fără a fi nevoiți să-și ocupe timpul cu un sistem birocratic care le îngreunează activitatea cotidiană.

  1. Cum a evoluat piața asigurărilor agricole în ultimii ani, în regiunea gestionată de dumneavoastră?

Suprafețele agricole din portofoliul nostru au crescut în ultimii ani, fermierii sunt mai deschiși să-și asigure culturile și văd beneficiile unei asigurări agricole. Acest lucru este datorat și sprijinului acordat de subvenția pentru asigurările agricole, în baza Submăsurii 17.1, ceea ce a creat un trend pozitiv în rândul asigurărilor agricole.

  1. Ce așteaptă un fermier de la un asigurător și care sunt beneficiile unei asigurări agricole? Care sunt cele mai mari provocări din agricultura românească la momentul actual?

În primul rând, fermierii așteaptă ca un Asigurător agricol să fie prompt și să acționeze cu profesionalism. Totodată, așteaptă să fie despăgubiți cu rapiditate în situațiile în care au probleme reale în teren și există o daună constatabilă. În plus, pentru unii fermieri este important ca Asigurătorul să aibă experiență practică și să discute de la egal la egal în ceea ce privește aspectele tehnice.

Cele mai mari provocări sunt fenomenele meteorologice cu care se confruntă agricultura românească la momentul actual – seceta și precipitațiile foarte abundente în anumite regiuni. O altă provocare ține de zona economică, creșterea prețurilor la inputuri și volatilitatea pieței,  alături de lipsa unor subvenții pentru fermierii români.

  1. Cum vedeți relația dintre fermieri, brokeri și dumneavoastră, ca asigurător, în regiunea coordonată?

Colaborarea noastră este concentrată pe brokeri cu care colaborăm de ani de zile, încă de la începerea activității în zonă. Aceștia au deservit și deservesc în continuare clienții, iar cu sprijinul nostru au reușit să-și extindă portofoliul de clienți. În plus, este o relație stabilă pentru toate părțile implicate.

  1. Care este fundamentul pentru un parteneriat constructiv pe termen lung, din punctul dumneavoastră de vedere?

Un parteneriat constructiv înseamnă încredere și stabilitate. Certitudinea din partea tuturor părților implicate că activitatea se desfășoară cu profesionalism și transparență în fiecare an, iar în cazul în care apare o problemă va exista sprijin și din partea tuturor părților implicate.

  1. Cât de vital este pentru societate construirea unei agriculturi sustenabile și durabile?

Agricultura sustenabilă reprezintă piatra de temelie într-un sistem agricol durabil. În ultimii ani a început să prindă contur și în țara noastră, însă mai avem mulți pași de făcut pentru a ajunge la o agricultură sustenabilă. Pe lângă practicile fermierilor, este nevoie și de sprijinul autorităților pentru ca aceștia să fie motivați să se orienteze către o agricultură durabilă.