Cunoaște echipa Agra Asigurări – Paul Alexandru Rădulescu

În acest articol interviu îl aducem în atenția dumneavoastră pe Paul Alexandru Rădulescu, Manager Regional în zona de Sud-Vest.

  1. Care este experiența dumneavoastră profesională, atât în cadrul Agra Asigurări, cât și anterioară?

Înainte să mă alătur companiei Agra Asigurări, în urmă cu patru ani, am lucrat șapte ani în agribusiness și în vânzări. M-am alăturat echipei în primă etapă ca evaluator de daune, iar după doi ani am devenit manager regional.

  1. Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ați întâlnit de-a lungul timpului ca manager regional?

Una dintre provocări a fost coordonarea echipelor de evaluatori de daună și emiterea de documente în aceeași perioadă. A fost un volum mare de muncă și în același timp a fost necesar să acumulez multe informații într-un timp foarte scurt. Spre exemplu, aveam daune în aceleași perioade în care trebuia să subscriem polițe de asigurare, să emitem acte adiționale și totodată să verificăm protocoalele de daune.

  1. De ce ați ales să activați în domeniul asigurărilor agricole? Care sunt responsabilitățile dumneavoastră cotidiene?

Lucrez în agribusiness încă din 2011 și de-a lungul timpului am lucrat ca specialist în industria plantelor, dar și ca manager de vânzări la un producător de utilaje. Atunci când a venit oportunitatea din partea echipei Agra Asigurări am luat-o ca pe o provocare și am considerat că asigurările agricole sunt un domeniu în care mă pot dezvolta. Printre responsabilitățile cotidiene se numără suportul tehnic pe care îl oferim brokerilor, cât și suportul oferit echipelor de evaluare. Pe lângă aceste aspecte, ne ocupăm de emiterea polițelor și a actelor adiționale, oferind consultanță brokerilor pentru a-și ajuta clienții să înțeleagă cât mai bine produsele de asigurare.

  1. Care sunt culturile predominante în regiunea dumneavoastră?

În zona submontană, de deal și zona de câmpie, predomină cel mai mult grâul, rapița, porumbul și floarea soarelui, toate având pondere egală.

  1. În ultimii ani, care au fost cele mai avizate daune în regiunea pe care o gestionați?

În ultimii ani, grindina și furtuna au fost fenomenele care au predominat în zona de sud-vest. Pe locul următorul se află seceta în faza de răsărire și înghețul, însă într-o pondere mai mică.

  1. Cât de importantă este tranziția către un sistem digital în agricultură și cum ajută debirocratizarea agricultorii români?

Utilizarea tehnologiilor digitale are un impact pozitiv asupra agriculturii și poate atrage o generație mai tânără către inițiativele de afaceri rurale. Și noi, în cadrul Agra Asigurări, am digitalizat procesele în proporție de 100%, simplificând modul de lucru în relația cu brokerii dar și cu fermierii.

  1. Considerați că sistemul digital de obținere a unei polițe de asigurare, precum și metodele rapide de avizare a unei daune încurajează fermierii să fie mai deschiși să-și asigure culturile?

Sistemul digital de obținere a unei polițe este unul transparent, oferta putând fi emisă la fața locului de către broker. Un avantaj îl reprezintă digitalizarea și în coordonarea și evaluarea daunelor, decontul putând fi emis foarte rapid dacă suprafețele asigurate sunt introduse corect în sistem. Atât emiterea documentelor, cât și evaluarea daunelor, se desfășoară rapid, sub un proces de lucru facil.

  1. Cum a evoluat piața asigurărilor agricole în ultimii ani, în regiunea gestionată de dumneavoastră?

Piața asigurărilor agricole în ultimii ani s-a aflat pe un trend ascendent, iar creșterile sunt semnificative și constante. Fermierii înțeleg avantajele unei asigurări articole și devin tot mai conștienți de riscurile la care sunt expuși și, în același timp, încep să aibă încredere în asigurător ca într-un partener.

  1. Ce așteaptă un fermier de la un asigurător și care sunt beneficiile unei asigurări agricole? Care sunt cele mai mari provocări din agricultura românească la momentul actual?

Fermierul așteaptă de la un asigurător o evaluare rapidă, corectă, nebirocratică, dar și primirea despăgubirii într-un timp foarte scurt. Principalul avantaj este că în urma unei daune fermierul își poate continua activitatea. O daună poate însemna facturi neplătite iar asigurarea poate asigura viitorul fermei. Cea mai mare provocare în agricultura românească este adaptarea tehnologiei la condițiile climatice actuale.

  1. Cum vedeți relația dintre fermieri, brokeri și dumneavoastră, ca asigurător, în regiunea coordonată?

Prima relație este cea dintre broker și fermier, iar constanta relației lor are la bază obiectivele comune și încrederea. Din moment ce un client colaborează  constant cu același broker înseamnă că relația dintre ei funcționează. Cea de-a doua relație este cea dintre noi, asigurător, și brokeri. Noi transmitem către brokeri informațiile, condițiile necesare pentru încheierea poliției, iar brokerul, în momentul în care încheie polița de asigurare, actualizează aceste informații către clientul final, fermierul. Totodată, interacțiunea dintre manager și fermier apare în momentul în care acesta are o avizare de daună și echipa de evaluatori merge la fața locului și au contact direct.

  1. Care este fundamentul pentru un parteneriat constructiv pe termen lung, din punctul dumneavoastră de vedere?

Fundamentul pentru un parteneriat constructiv pe termen lung este implicarea din partea tuturor părților, atât asigurătorul cât și brokerii și fermierii. Un business de viitor înseamnă un parteneriat în care oamenii sunt puși pe primul loc.

  1. Cât de vital este pentru societate construirea unei agriculturi sustenabile și durabile?

În următorii ani se prevede o criză alimentară, motiv pentru care este vital să clădim o agricultură sustenabilă. Fermierii din cele trei sectoare importante – legumicultură, cereale și zootehnie – se confruntă cu foarte multe provocări, de la pesta porcină, problemele pășunilor, bolile plantelor, schimbările climatice, cât și prețurile foarte mari la inputuri, de aceea viitorul stă în agricultura sustenabilă, în hrana sănătoasă și, bineînțeles, în folosirea utilajelor potrivite.