Cunoaște echipa Agra Asigurări – Dănuț Ioan Berindean
- Comunicări, |
- Presă
În acest articol – interviu îl veți cunoaște pe colegul nostru Dănuț Ioan Berindean, Manager Regional Nord – Vest.
- Care este experiența dumneavoastră profesională, atât în cadrul Agra Asigurări, cât și anterioară?
Am început să lucrez în domeniul agricol odată cu absolvirea facultății. M-am alăturat echipei Agra Asigurări în anul 2017, iar anterior am lucrat în cadrul unei primării ca inginer agronom, dar și în domeniul apicol.
- Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ați întâlnit de-a lungul timpului ca manager regional?
Consider că o mare provocare este capacitatea fiecărui om de a relaționa cu alți oameni. Trebuie să-i înțelegi, să le vezi dorințele și aspirațiile și să te convingi de modul de percepție al fiecăruia.
- De ce ați ales să activați în domeniul asigurărilor agricole? Care sunt responsabilitățile dumneavoastră cotidiene?
Am ales să activez în acest domeniu pentru că sunt inginer agronom iar agricultura este meseria mea de bază. Nu m-am îndepărtat foarte mult de culturile agricole, iar școlarizările în domeniul asigurărilor agricole le-am făcut în cadrul companiei. Referitor la asigurările agricole, am început de la zero. Ceea ce știam deja erau informațiile acumulate pe perioada anilor de studii, cum ar fi cele referitoare la culturi, suprafețe, tratamente, fertilizări, iar partea de vânzare și riscurile care intervin în urma unei calamități agricole, le-am învățat pe parcurs, în cadrul Agra Asigurări, o companie care pune accent pe comunicare, munca în echipă și școlarizări continue. În sezonul daunelor, coordonez echipele de evaluatori de daună, iar fiecare notificare de daună care intră în sistem trebuie verificată.
Dosarele de daună se trimit mai departe către evaluatori. La rândul lor, ei trebuie să sune fermierii și să stabilească o întâlnire cu aceștia, iar în unele situații pot merge și eu la evaluări, în calitate de manager regional, pentru a mă asigura că rezultatele sunt corecte și metodele de evaluare au fost înțelese de către client. Totodată, alte atribuții pe care le are un manager regional sunt vânzările, care, în mare parte se fac prin intermediul brokerilor. Noi trebuie să ne asigurăm că produsele de asigurare sunt bine înțelese și transmise mai departe către fermieri, iar în acest sens, ne ocupăm constant de efectuarea de școlarizări pentru brokerii colaboratori. În fiecare zi învățăm ceva nou și fiecare zi vine cu o provocare. Este o meserie ce implică deplasări frecvente în teren.
- Care sunt culturile predominante în regiunea dumneavoastră?
Zona pe care o gestionez este formată din șapte județe în care se regăsesc toate culturile agricole, de la grâu, porumb, la sfeclă de zahăr, cartof, culturi speciale, livezi, viță de vie etc.
- În ultimii ani, care au fost cele mai avizate daune în regiunea pe care o gestionați?
În ultimii ani, cel mai avizat risc a fost grindina. Au urmat ploile torențiale, focul, dar și seceta în fază de răsărire.
- Cât de importantă este tranziția către un sistem digital în agricultură și cum ajută debirocratizarea agricultorii români?
Încet, încet, vin din urmă copiii fermierilor, cu vârste între 30-40 de ani, care preiau activitatea familiei. Datorită know-how-ului și a informațiilor acumulate pe perioada facultății au tehnologizat aceste ferme. Aceștia sunt obișnuiți deja cu o dronă, cu o hartă digitală, iar fără aceste lucruri este imposibilă evoluția agriculturii.
- Considerați că sistemul digital de obținere a unei polițe de asigurare, precum și metodele rapide de avizare a unei daune încurajează fermierii să fie mai deschiși să-și asigure culturile?
Aceste aspecte s-au văzut în toate rapoartele noastre. Aproximativ 94% din avizări au fost realizate în Portalul nostru, direct online, fără să fie necesar să ne contacteze telefonic. Sub 1% sunt cei care au sunat pentru o avizare. Restul de 5% din avizări s-au făcut tot online, prin intermediul brokerilor colaboratori.
- Cum a evoluat piața asigurărilor agricole în ultimii ani, în regiunea gestionată de dumneavoastră?
Piața asigurărilor agricole a evoluat în ultimii ani și se află pe un trend ascendent în toată România. A venit și ajutorul oferit de Ministerul Agriculturii prin Submăsura 17.1 prin care se decontează până la 70% din valoarea eligibilă a unei polițe, măsură care i-a stimulat pe mulți dintre fermieri să încheie o asigurare, deoarece, în cazul unei calamități, îi ajută să meargă mai departe. În ultimul an, suprafețele agricole asigurate din România s-au dublat, ceea ce este un lucru pozitiv pentru că fermierii au văzut beneficiile unei asigurări agricole, iar 98% dintre clienții noștri sunt mulțumiți.
- Ce așteaptă un fermier de la un asigurător și care sunt beneficiile unei asigurări agricole? Care sunt cele mai mari provocări din agricultura românească la momentul actual?
În momentul în care este produsă o daună, fermierul își dorește ca noi să fim operativi și prompți, să evaluăm corect daunele și ulterior, valoarea despăgubirii să intre cât mai repede în contul lor. Beneficiul major este faptul că, datorită unei asigurări agricole, fermierul are posibilitatea de a-și continua activitatea în cazul producerii unui eveniment asigurat și despăgubit. Totodată, Agra Asigurări le oferă fermierilor posibilitatea ca pentru fiecare cultură în parte să poată stabili suma asigurată pe hectar dar și riscurile pe care le considera relevante pentru culturile lui.
Cea mai mare provocare din agricultura românească o reprezintă dorința de a oferi clienților produse de calitate, adaptate nevoilor din teren. La nivelul Uniunii Europene, tendința este de a merge către culturile ecologice și cred că și fermierii români se vor îndrepta în viitor spre o agricultură regenerativă, cu cât mai puține intervenții asupra stratului de sol.
- Cum vedeți relația dintre fermieri, brokeri și dumneavoastră, ca asigurator, în regiunea coordonată?
Relația se clădește în timp între cele trei părți – asigurător, broker și fermier. Este nevoie de profesionalism pentru a construi parteneriate pe termen lung și atât fermierii, cât și brokerii, trebuie să vadă în noi niște parteneri.
- Care este fundamentul pentru un parteneriat constructiv pe termen lung, din punctul dumneavoastră de vedere?
Din punctul meu de vedere, încrederea reprezintă piatra de temelie prin intermediul căreia se construiește un parteneriat constructiv și pe termen mediu și lung.
- Cât de vital este pentru societate construirea unei agriculturi sustenabile și durabile?
Este deja o certitudine că viitorul trebuie să se bazeze pe o agricultură sustenabilă și durabilă. Sunt încrezător că și fermierii români se vor alinia acestui trend, cu pași mici, dar siguri. Beneficiile unei agriculturi „curate” încep deja să se vadă și se vor vedea din ce în ce mai pregnant în tot lanțul, până la ultima verigă, reprezentată de consumatorul final.